Google ADWORDS Reklam ve izmir Seo'da 1 Numara

Google Adwords izmir

Google AdWords reklamlarını seçmeiz için bir çok teknik ayrıntıyı açılayabiliriz fakat tüm bunları anlatarak sizleri yormak istemiyoruz. Burada önemli nokta Google Adwords reklamlarının işinize nasıl katkı sağlayacağıdır. Şimdi Google Adwords nasıl çalışır ve neden çok başarılıdır bir göz atalım;

İzmir Esnef Reklam Bütçeleri

Aylık bazda 250 TL den 5.000 TL ve üzeri reklam bütçelerini yönetiyoruz. Google da reklam yayınlamak için önemli kriterin sizin belirleyeceğiniz rakamlara göre şekillenmesi anlamını taşımaktadır. Kampanya düzenlemeleri bütçenize göre yapılmaktadır. Örneğin bu ay 500 TL reklam bütçesi ayırabilir bir sonraki ay reklam bütçenizi arttırabilirsiniz.

Adwords Tıklama Başına Ödeme

Tıklama başına ödeme essına göre çalışan Google AdWords reklamlarında, reklamlarınız gösterildiği için değil tıklandığında ödeme yaparsınız. Tıklama başına ödeyeceğiniz tutar ise diğer reklamverenlerin ve sizin anahtar kelime başına ödemeyi göze aldığınız tutar kadar oluşmaktadır. Örnek olarak "tekstil" kelimesi için tıklama başına maliyet 2 TL iken "Tekstil Makinaları" kelimesi için 0,50 Kr olabilir.

SEO Analİz Formu!

izmir Seo Uzmanı

Seo Yaptırmadan Önce Nelere Dikkat Etmeliyiz ?

Yapılacak olan SEO çalışması bu rekabet içerisinde çok çeşitli yöntemlerle desteklenmiştir. Burada dikkat edilmesi gereken doğru seo teknikleri ile bu işin yapılmasına önem göstermektir. Başarılı ve işini doğru yapan bir seo uzmanı hizmet verdiği web sitelerine reklam sektörü içerisinde düşünüldüğünde en büyük katkıyı sağlayacak olan pazarlamacılardan birisidir diyebiliriz.

Seo Optimizasyon

  • Seo Uzmanı

    SEO Uzmanı , SEO Danışmanı, internet sitenizin arama motorların da erişebilir olmasını sağlar SEO Uzmanı istediğiniz anahtar kelimeler de arama motorların da üst sıralarda yer almanızı , üst sıralara çıkmanızı sağlayan SEO çalışmasını yapar, sitenizin trafiğini sıklaştırır, arttırır firmanız ve ürünleriniz ile hedeflenen kitleyi , müşteriyi buluşturur. iyi bir SEO Uzmanı kısa süreli çözümlerden se SEO uzun, süreli ve stabil , sağlıklı sonuçlar veren çözümleri uygular ve takibini sürdürür SEO Uzmanı, bu tecrübeye sahip kişidir. Arama motorları aramaların da sitenizin tanınması ve öncelik kazanması için yapılması gereken metot ve stratejilerin toplamına SEO ( Search engine optimization )yani arama motoru optimizasyonu çalışması, kısacası SEO diyebiliriz. Arama motorlarına en güncel ve en iyi örnek tabi ki Google dir. Her arama motoru farklı uzmanlıklar gerektirebilir.

  • Seo Danışmanı

    SEO Danışmanı, web sitenizin arama motorlarına uyumlu ve arama motoru dostu olmasını sağlar. SEO Danışmanı, sitenizin amacına uygun anahtar kelimelerde yükselmenizi , üst sıralara çıkmanızı sağlayan optimizasyon çalışmalarını yapar. Sitenize trafik gelmesini sağlar web sitenizi ve ürünlerinizi müşterilerinizle buluşturur. iyi bir SEO Danışmanı, kısa süreli çözümlerden ziyade uzun süreli sağlıklı sonuç veren çalışmayı uygular ve takibini yapar. SEO Danışmanı bu tecrübeye sahip kişidir. Arama motorları aramaların da sitenizin tanınması ve öncelik kazanması için yapılması gereken metot ve stratejilerin toplamına SEO ( Search engine optimization ) yani arama motoru optimizasyonu denir. Arama motorlarına en güncel ve en iyi örnek tabi ki Google dır. Her arama motoru farklı uzmanlıklar gerektirebilir. Her arama motorunun farklı algoritmaları vardır.

  • Seo Uzmanı Nasıl Çalışır ?

    SEO Uzmanı, SEO Danışmanı, internet sitenizin arama motorların da erişebilir olmasını sağlar SEO Uzmanı, istediğiniz anahtar kelimeler de arama motorların da üst sıralarda yer almanızı , üst sıralara çıkmanızı sağlayan SEO çalışmasını yapar, sitenizin trafiğini sıklaştırır, arttırır firmanız ve ürünleriniz ile hedeflenen kitleyi , müşteriyi buluşturur. iyi bir SEO Uzmanı kısa süreli çözümlerden se SEO uzun süreli ve stabil , sağlıklı sonuçlar veren çözümleri uygular ve takibini sürdürür SEO Uzmanı bu tecrübeye sahip kişidir. Arama motorları aramaların da sitenizin tanınması ve öncelik kazanması için yapılması gereken metot ve stratejilerin toplamına SEO ( Search engine optimization ) yani arama motoru optimizasyonu çalışması, kısacası SEO diyebiliriz. Arama motorlarına en güncel ve en iyi örnek tabi ki Google dir. Her arama motoru farklı uzmanlıklar gerektirebilir. SEO Uzmanı Nasıl Çalışır SEO aşama aşama sürdürülen bir süreçtir. Piyasa ve rakipsiteler değerlendirilir, site analiz edilir, tanıtımlar yapılır ve backlik alımları gerçekleştirilir sosyal medya çalışmaları yapılır gerekli kriterler uygulanır. SEO Uzmanı, tüm bu aşamaların takibini, değerlen ve bu süreçte nerde nasıl bir strateji izlenmesi gerektiğinin krokisini çizen ve uygulayan kişidir. Tahmin kabiliyeti ve tecrübe ile özenli bir çalışma SEO için olmazsa olmazlardandır. Neden İlk Sıra Google ’da ilk sıralar da çıkmak, reklamın en güncel ve önemli hali diyebiliriz. Bunun farkında olan firmalar gözünü televizyon reklamları kadar google aramalarında ilk sıralarda çıkmaya yöneltiyorlar. Google aramalarında üst sıralar da çıkmak belli bir Google SEO Uzmanı tarafın dan yapılan, SEO çalışması ve emeği gerektiren bir süreçtir. Planlı ve programlı çalışma, gözlemleme ve sınama yeteneği gerektirir. SEO konusunda uzman olan kişiler kendilerini sürekli geliştirmeli ve arama motorlarının algoritmalarını takip etmek zorundadır. Çünkü arama motorları belli dönemlerde algoritmalarını değiştirir ve sıralamalarındaki ölçütlerde değişiklikler yapabilirler. Amaç arama motorların da üstlere çıkmak için yapay SEO sonucu arama motorlarının sistemlerini kandıran uygulamalar yerine kullanıcının takip etmek istediği, ilgisini çeken içeriklerle dolu siteleri teşvik etmektir. SEO Uzmanı arama motorlarının nasıl düşündüğünü ve ne istediğini anlamaktan, arama motorlarının çalışma mantığını öğrenmek ve araştırma ile kendini geliştirmek, deneme yanılma yoluyla edilmiş bilgi tecrübelerin ispatlanmış teknik bilgiler ile harmanlanması iken, ne yazık ki her çalışma ortamında olduğu gibi işin sadece ‘deneme yanılma ve sonuca ulaşma’ kısmında takılı kalmış birçok kişi de kendini ‘ SEO Uzmanı ’ olarak gösteriyor ve birçok firmaya hem para hem de zaman olarak çok büyük kayıplar getiriyor. Bilginin, tecrübenin ve emeğin yerine hileyi kullanan bu sözde uzmanlar yapay anlık sonuçlar kazandıran yapay uygulamalar ile uzun vadede sadece zarara ve hatta sitenin yasaklanmasına neden olabilecek SEO çalışmaları yürütüyorlar. Arama motorları’nın sistemlerinin derinliğini kendi vizyonlarında ve arama motorlarının çalışanlarını kendi zekalarında sanan bu kitleler bu alanın itibarını zedeliyorlar ve emek hırsızlığı yapıyorlar. Tüm arama motorları spider (örümcek) ismi verilen mini programlar ile siteleri tararlar ve içeriklerini kontrol ederler. Spiderlar Arama motorlarının, servislerinin veri tabanlarını genişletmek amacıyla sürekli olarak yeni web sitesi araması yapan programlardır. Örneğin Google örümcekleri sitenize gelir, sitenizdeki verileri tarar ve kendi veri tabanına aktararak sitenizi arama sonuçlarında göstermeye başlar. Google nin bilinen üç spider ı vardır bunlar Freshbot , Adsense ve DeepCrawl dır. Spiderlar özellikle sitelerin başlık ve açıklamalarını inceler ve ona göre bir sıralama oluşturur. Bu örümcekler hesabına çalıştığı arama motoru sitesinin kendisine özel kriterlerine göre değerlendirme yapar ve eğer siteniz o arama motoruna özel kriterleri yerine getirmişse sonuç sayfasında ilk sıralarda yer alabilir. Bu programlar yapay SEO çalışmalarını imlerler ve siteleri arama motorlarından çıkartabilirler. Son zamanlarda yapılan ve yapılma yolları yaygınlaştırılan yanlış SEO çalışmalarının sonuçları olarak günümüzde ne yazık ki yeni açılan bir çok websitesi arama motorları tarafından filtreleniyorlar. Arama sonuçlarından ‘dışlanıyorlar’. Yapay çözümler, kısa süreli çözümler, kısa süreli yükselmeler her zaman tehlikeli ve uzun vadede yararsızdır. Yapay Seo yerine uzmanlar tarafından yönetilen ve sürdürülen Doğal SEO uzun vadede hem daha kalıcı hem de daha güçlü ve etkilidir. SEO UZMANI

image

Google Adwords Nedir?

Google Adwords, dünyanın en büyük arama motoru olan Google’da doğal arama sonuçlarında geride kalan web sitelerini açık arttırmalı Tıklama Başına Maliyet (TBM) sistemiyle işletmenizin sağladığı hizmet veya ürünlerle alakalı olarak aranan kelimelerde sitenizin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasını sağlayan ücretli bir araçtır.

Peki bu araç nasıl çalışıyor?

Anahtar kelime hedefli Google reklamı vermek için öncelikle reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri seçer daha sonra bu anahtar kelimelere her tıklama için vermek istediğiniz en yüksek tutarı belirlersiniz. Google reklamlarınızı görüntülemek için sizden herhangi bir ücret talep etmez. Kullanıcı reklamınızı görüp tıkladığında ücretlendirilirsiniz. Tabi ki reklamınızın üst sıralarda yer almasının tek koşulu verdiğiniz TBM’ler değildir. Google Adwords reklamveren ve kullanıcı deneyimlerini korumak adına anahtar kelimelere 1 ile 10 arasında bir Kalite Puanı atar. Bir kullanıcı Google’da arama yaptığında bu anahtar kelimeye reklam veren sizin ve rakiplerinizin TBM’leri ve Kalite Puanları çarpılarak bir açık arttırmaya sokulur.

Bu açık arttırma sonucunda bu anahtar kelime için sıralamanız belirlenir. Google’ın algoritmasına göre yapılan her aramada tüm reklamverenler aynı açık arttırmaya girerler. Yani sıralamanız her aramada Kalite Puanınıza bağlı olarak değişir. Kalite Puanını belirleyen faktörler ise Tıklama Oranı (TO), Açılış sayfanızın kalitesi (Şeffaflık, alakalı içerik,kolay gezinebilinirlik), Anahtar kelimenizin reklamla olan alaka düzeyidir.

E-Ticaret Seo Nedir ?

  • Elektronik E-Ticaret SEO

    Elbette, SEO web tasarımı tabanlı e-ticaret yazılımları, e-ticaret paketleri herhangi bir e-alışveriş odaklı sitenin arama motoru optimizasyonu kısmen yerine getirir. Ancak arama motoru optimizasyonunda yazılım kadar içeriğinde önemli bir yer tutması, kıyafetin tasarımı kadar kimin giydiğine de dikkat etmemize sebep oluyor. Önceki makalelerimin bazılarında değinmeye çalıştığım “Kaliteli içerik üretimi” SEO konusunda da karşımıza çıkıyor.

  • URL Yapısı

    URL, bir web sayfasının adıdır ve siz ne kadar iyi bir isim koyarsanız o kadar güçlü bir sayfa elde etmiş olursunuz. Herhangi bir kullanıcı e-ticaret sitenizin hangi sayfasının hangi kategorisinde yer alıyorsa, URL’nizde onu görüyor olmalı.

    Köşeli parantez, anlamsız sayı ve harf dizini içeren URL’leler hem sitenizin saldırı almasına hem de arama motorları tarafından iyi karşılanmamasına sebep oluyor.

  • Ürün Açıklaması

    E-ticaret ürünleri bir web sayfasında yer aldığı zaman, ürünle alakalı görseller ön planda tutulur. Satış odaklı yapılan bu teknikte göz ardı edilen ürün açıklaması ve ürün özellikleri kısmıdır. Aslında ürün odaklı bir web sayfasının indexlenip üst arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlayan en önemli içerik enstrümanı ürün açıklamasıdır. Anahtar kelimelerle yazılmış (SEO uyumlu içerik.) ürün açıklaması kesinlikle kullanılması gerekilen bir içeriktir. Bu içeriği yazarken 2 şeye dikkat etmeli. Orijinallik ve ortalama 90 kelimeden oluşması.

  • Yorum Odaklı Sayfa Tasarımı

    Bir ürün sayfasına yükleyebileceğiniz içerik kısıtlıdır. Bu yüzden elinizden geldiğince yorum toplamaya çalışmalısınız. Peki, yapılan yorum sayısı nasıl arttırılır? Yorum odaklı kampanya tasarımı ve yorum kutucuğunun sayfanın ilgi çekici kısımlarına koymak etkili olabilecek yollardan ikisidir. En az 10 yorum bulunan ve ürün açıklaması iyi olan ürün sayfaları arama motorları tarafın kolaylıkla indexlenip hızlı bir şekilde yükselecektir.

  • Kategori Sayısı

    Ne kadar fazla kategoriniz olursa o kadar sayfa indexleyebilirsiniz. Sayfa sayısı sizin Google’daki “Trust Rank”inizi birebir etkileyen bir ölçüdür. E-ticaret sitenizde sattığınız ürün sayısını ve bu ürünlerin kategorilerini arttırıp, her bir kategori için ayrı bir URL ve sayfa tasarlayınız.

  • Indexlenen Sayfa Sayısı

    Google’da kaç sayfanız olduğunu, Google çubuğuna site:siteniz.com şeklinde arama yaparak öğrenebilirsiniz. Örneğin, kendi blogumunkine bakmak için ben, “site:nedensosyalmedya.com” şeklinde arama yapmalıyım. Yukarıda bahsettiğim 4 adımın asıl amacı indexlenmiş sayfa sayısını ve bu sayfaların SEO uyumlu olmasını sağlar. Eğer 4 adımı başarıyla atarsanız 5. adım kendiliğiyle gelecek ve linkleme çalışmasına başlamadan önce Google için iyi bir ara öğün olacaktır.

Kurumsal Seo Nedir ?

Kurumsal Seo

SEO, uygulama alanı yani sektörler açısından iki kısımda incelenebilir. Genel anlamda SEO herhangi bir konuda yazan bloglardan, yine çeşitli konularda içerik üreten web sitelerine genel ve geniş bir alanı karşılar. Artık aklınıza ne gelirse; spor, haber, yemek tarifi, tarih, ders, ansiklopedik bilgiler ve buna benzer diğer her şey.

Kurumsal SEO, ise daha ziyade e-ticarete yönelik bir çözüm üreteci olduğu için konular da daha spesifik hale gelir. Bu defa sektörler ön plana çıkar; çiçek siparişi, boya – badana, hasta bakıcı, araba kiralama, çilingir, yangın söndürücü, kuruyemiş, spor ayakkabı, yüzük… Kurumsal SEO’nun çalışma alanının da ne kadar geniş olduğunu siz hayal edin. Genel içerikli sitelerin SEO çalışmaları ile e ticarete yönelik sitelerin çalışmaları farklılık gösterir. Genel çalışmalarda izlenen yollar direkt ticarete dönük sektörlerde kullanılmayabilir ya da kullanılması doğru olmayabilir.

Kurumsal SEO Danışmanlığı

Kurumsal SEO, hizmeti veriyorsanız çalıştığınız firmaya sadece kelime bazlı hedefler sunmanız yeterli olmayacaktır. Firmaya markası için prestij kazandıracak yollar ve pazarlama çalışmaları konusunda da yön göstermeniz gerekecektir. Amaç müşteri kazanmak ise bunu her anlamda yapmanız gerekir.

  1. Sitenin tasarımı
  2. İçerik stratejileri
  3. Reklam planlamaları
  4. Sosyal ağ kullanımı

Bu ve benzeri birçok konu SEO çalışmalarına dolaylı katkılar yaptığı için önemlidir. Bu alanda yapacağınız danışmanlık ve yönlendirmeler size artı olarak geri dönüşler sağlayacaktır. Bu nedenle kurumsal çalışmalarda daha geniş çaplı SEO planı çıkarmanız sizin faydanız için olacaktır.

Bir Firma için prestij çok önemli

Bir firma için SEO tekniklerinizi planlarken müşterisinin prestijini de düşünmesi gerekiyor. Müşterinin sitesini tanıtma için ilk kullanılan tekniklerden biri de tanıtım yazıları ile backlink sağlamaktır.

Anchor textler üzerinden alınan bu bağlantıların konulduğu sitelerin link çöplüğüne dönmüş prestij ve domain trust puanı olmayan sitelerden olmaması gerekiyor. Müşterinizin sitesine gelen ziyaretçilerden bir kaçının bu çöp tanıtım yazıları ile karşılaşmaları firmanın güven puanını düşürebilir. Bu durumda çalışacağınız SEO firması ya da danışmanlık aldığınız SEO uzmanı seçiminin çok dikkatli yapılması gerektiğinin farkına varmış olursunuz.

Kurumsal Seo Firmaları Dikkat !

Burada dikkat edilmesi gereken husus rekabet ve bölgedir. Rekabet, kurumsal SEO desteği verilecek firmanın aynı hizmeti sunan rakiplerinin ve bu piyasanın Google’daki durumudur. Bölge ise firmanın ölçeğine göre değişir. Söz gelimi çocuk bakıcısı hizmetini sadece İstanbul’un Anadolu yakası için veren bir firma adına SEO yapılırken bu lokasyon göz önünde bulundurulmalıdır. Ancak mesela cep telefonu kılıfı satan bir site ürünleri kargo ile Türkiye’nin her yerine gönderebiliyorsa, SEO’nun planının buna göre yapılması icap eder.

Referanslar Seo Uzmanında

Google Arama Motoru Seo Optimizasyonu Sözleşmesi

İndir